Zomaar een beatlebas

De Alden ADB2 vioolbas

We rijden naar Amstelveen. Ik heb voor ons optreden vanavond een basversterker gehuurd en die ga ik ophalen. Bij de onvolprezen Sound Shop.

De bascombo staat al klaar bij de achterdeur. Het is hetzelfde fijne compacte apparaat dat ik ook vorig jaar gebruikte. Eenvoudig in te regelen, klinkt lekker strak, kortom: fijn ding.

De verhuurder wil graag een borg in contanten, en El loopt even naar het nabijgelegen winkelcentrum om geld te op te nemen. Ik blijf wachten in de winkel en bekijk de grote verzameling gitaren en basgitaren. Mijn oog valt op een prachtige vioolbas, een "beatlebasje". Die zie je niet veel meer; het zijn tegenwoordig allemaal Fender-modellen. Maar zo'n vioolmodel, dat heeft toch wel iets speciaals. Lekker klein, lekker licht. Op zo'n ding heb ik het vroeger, drieëndertig jaar geleden geleerd. Ik begin een beetje te kwijlen.

Wanneer El weer terug is slik ik eens goed, we regelen de borg, en nemen de bascombo mee naar de auto. Wanneer we klaar zitten om te vertrekken vraagt El "wil je hem écht niet hebben?" Tsja, eehh, natuurlijk wil ik hem wel hebben. "Nou, dan moet je nu beslissen. Dan krijg je hem alvast voor je verjaardag." Even later staan we weer in de winkel. En tien minuten later zitten we weer in de auto. Met een nieuwe basgitaar op de achterbank. Cool!

Reacties

Isis zei…
Wat een mooi cadeau!!!
Geef je een showtje weg op je verjaardag?

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid