Ophoepelen!

Een beetje ouwerwets woord is sinds gisteren helemaal terug: "ophoepelen". Dat hebben we aan Mark Rutte te danken, zoals we al heel veel aan Mark Rutte te danken hebben. "Alle leden van de fractie moeten zich in het openbaar beperken tot uitsluitend de onderwerpen uit hun eigen portefeuille. En als iemand zich daar niet aan houdt, dan zal ik er niet voor terugdeinzen om die persoon uit de fractie te zetten. Dan moet-ie maar ophoepelen." Zoiets zei Mark in een interview voor de Telegraaf.

Mark RutteDie boodschap is natuurlijk maar voor één fractielid bestemd: Rita Verdonk. Ik zou dan verwachten dat alle andere leden van de fractie geïrriteerd zouden zijn. Waarom moeten zij hun mond houden? Waarom niet Rita met naam en toenaam de waarheid gezegd? Maar niets van dit alles: de VVD-fractie in de Tweede Kamer slikt het allemaal. Maar het kan niet anders, onderhuids kriebelt het bij velen. De machtsstrijd tussen Rutte en Verdonk is nu al heel lang aan de gang, en er zijn geen winnaars, alleen verliezers. Morgen publiceert de VVD het rapport met de evaluatie van de verloren verkiezingen in november. En er gaan al verhalen rond dat aan de partijtop niemand gespaard zal worden. Het is deze week erop of eronder voor Mark.

Hoe het ook afloopt, het worden amusante dagen.

Reacties

Felix zei…
Verdonk zei: "ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben recht door zee." Hoe kan ze Mark Rutte dan verwijten niet rechts genoeg te zijn? Ooit zal ik ze snappen, die VVD'ers...

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid